Bedrukken




De leerlingen van mijn groep 4 en juf Kristel zijn druk bezig geweest.
Met elkaar hebben we al veel tasjes gemaakt. Nu kan ik in mijn eigen atelier de tasjes verder bewerken met hun vragen.
Om de vraag zichtbaar te laten zijn zeefdrukken we er eerst een wit vlak op. Door de corona maatregelen kunnen de leerlingen niet met elkaar in het atelier komen. Niets zo leuk om te doen als zeefdrukken! Mijn man Henk prepareert het doek en Bam, achter elkaar drukken we de vlakken!





Prachtig wordt het, ik voel langzaam de kunstenaar in mij wakkerder worden. Dingen komen bij elkaar! De leerlingen, de leerkracht en ik.
Het gaat ergens over. We merken wel tijdens het drukken dat het makkelijker is als we eerst drukken en dan pas naaien. Dus. Eerst dan maar de rest voorknippen.




Bij het openen van de envelopjes van de vragenmuur kwamen prachtige vragen  tevoorschijn. 










Vragen die op heel verschillende manieren de werkelijkheid bevragen. En die je toch doen nadenken.                                   



Reacties

Populaire posts van deze blog