Naaiflow.





De laatste lesdag, half mei gaan we verder. Vandaag gebruikten we beide ruimtes. In ruimte twee had ik een drukruimte gecreëerd en in de klas maakte ik een naaiatelier. Door in de ruimte als kunsteducator ook de ruimte in te nemen ontstond ook ruimte voor de leerling en de leerkracht.
Vanuit die rol de ruimte in te nemen en elkaar daarin te ontmoeten gaf een enorme fijne flow!
 


De plantjes doen het bij mijn schoonvader en vader opperbest, ik ben benieuwd. Ons eigen teel experiment is mislukt, ik ben blij met mijn vaders!



De vloer lag vol met stof. Leerlingen konden na een korte uitleg zelfstandig een tasje in elkaar maken. Kleur, grootte en soorten stof waren helemaal vrij. Je mocht alles gebruiken wat nodig was.
Door deze ruimte kon de leerling zelfkeuzes maken, elkaar helpen en in verbinding raken, betrokken raken.


    




Zelf meten, voelen, passen en naaien en dan nog begrijpen hoe het in elkaar zit als je eindelijk mag omdraaien. Dan is het ineens een tasje om aan een lantaarnpaal vast te binden..






Door het betrokken zijn ontstonden mooie gesprekjes. Dat zijn de momenten waarbij je als leerkracht, kunsteducator en leerling in dialoog met elkaar komt zonder dat doelen uit het onderwijs op het handelen en ervaren liggen.


 
     +

De komende weken worden de vragen uit de vragenmuur gezeefdrukt op de zakjes, spannend!
Half Mei gaan we met onze actie beginnen.

Reacties

Populaire posts van deze blog